2013. június 9., vasárnap

Koordinációs-létra

E-mailben is és kommentben is érkeztek kérdések a létrával kapcsolatban, így hát felfedem a titkot.:) A létra 5 db 3 cm széles és 43 cm hosszú műanyaglapokból áll. A fokok között 36-38 centi van. A legjobb, hogyha kerestek valamit, amit 36-38 centi között van (mi pl. egy 37 cm-es zöldségvágó deszkát raktunk közé), hogy ne csúszkáljanak el a fokok a varrásnál, ne legyen féloldalas, mivel nem mozgathatóra csináltuk a fokokat. (Ha méregettek közbe sokkal nehezebb és könnyebben mozdul el, ezért ajánlom, hogy tegyetek valamit a fokok közé.

 Apa vágott minden fokra vízszintesen egy-egy 1-2 centis lyukat (olyan szélesnek kell lennie a lyuknak, amilyen széles a szalag, amit majd belefűztök) és a lyukak felé 2 kis pontot lyukasztott. Ezekbe a lyukakba varrtam bele a szalagot. Tehát mi úgy készítettük, hogy a 1-2 centis lyukakba alulról belevezettem a szalagot és fentről rávarrtam, majd a következő fokba is alulról a szalagot befűztem és fentről varrtam. Ez azért fontos, hogy egyforma legyen minden oldalon, hogyha összehajtjuk, akkor ne csavarodjon, stb. Arra kell még figyelni, hogy amikor a szalagot belevezetitek, akkor a szalag se csavarodjon meg sehol, az is szépen folyamatosan menjen végig. Ha nem tetszik ez a varrós megoldás, akkor olvastam a neten, hogy tűzőgéppel is meg lehet csinálni.

Remélem érthetően leírtam, de ha kérdés van, akkor a megjegyzésbe nyugodtan kérdezhettek.:) Készítettem egy közeli képez a befűzésről, hogy hátha így egyszerűbb lesz.

Üdv: Noémi

4 megjegyzés:

  1. Szuper a leírás, köszi! :D
    Ilyen műanyag lapokhoz hol lehet hozzájutni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. itthon találtunk valami szegélylécet és mi abból készítettünk, de bármilyen nagyobb áruházba (pl. Praktiker, Obi) biztosan lehet kapni valami műanyag lapot, csak ki kell mérni a vastagságát, hogy 3 cm legyen:)

      Törlés